سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماز تاج بندگی
 
لینک دوستان

                  

در روایت آمده، حضرت فاطمه (س) از پدر بزرگوارش حضرت محمّد (ص) پرسیدند:

اى پدر جان!

سزاى مردان و زنانى که نماز را سبک بشمارند، چیست؟

فرمود : اى فاطمه، هر کس چه مرد باشد و چه زن، نمازش را سبک بشمارد،

خداوند او را به پانزده مصیبت گرفتار مى‏نماید :

شش چیز در سراى دنیا،

             و سه چیز هنگام مرگ،

                        و سه چیز در قبرش،

                              و سه چیز در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر.


 

                


مصیبتهایى که در دار دنیا بدان مبتلا مى‏گردد عبارتند از:


1- خداوند، خیر و برکت را از عمر او برمى‏دارد.

2- خداوند، خیر و برکت را از روزى‏اش برمى‏دارد.

3- خداوند - عزّ و جلّ- نشانه صالحان را از چهره او محو مى‏فرماید.

4 - در برابر اعمالى که انجام داده پاداش داده نمى‏شود.

5- دعاى او به سوى آسمان بالا نمى‏رود و مستجاب نمى‏گردد.

6 - هیچ بهره‏اى در دعاى بندگان شایسته خدا نداشته و مشمول دعاى آنان نخواهد بود.

 

             


و مصائبى که هنگام مرگ به او مى‏رسد بدین ترتیب است:


1- با حالت خوارى و زبونى جان مى‏دهد.

2- گرسنه مى‏میرد.

3- تشنه جان مى‏سپارد، به گونه‏اى که اگر آب تمام رودخانه‏هاى دنیا را به او بدهند،

سیراب نگشته و تشنگى‏اش برطرف نخواهد شد.

 

               


و مصیبتهایى که در قبرش بدان گرفتار مى‏گردد بدین قرار مى‏باشد:


1- خداوند فرشته‏اى را بر او مى‏گمارد تا او را در قبر نگران و پریشان نموده و از جایش برکند.

2- خداوند گور را بر او تنگ مى‏گرداند.

3- قبرش تاریک مى‏شود.

             


و مصائبى که در روز قیامت، هنگام بیرون آمدن از قبر، بدان مبتلا مى‏شود، عبارت است از:


1- خداوند فرشته‏اى را بر او مى‏گمارد تا در حالى که مردم به او مى‏نگرند،

او را به رو بر زمین بکشد.

2- سخت از او حساب مى‏کشند.

3- خداوند هرگز نظر رحمت به او ننموده و از بدیها پاکیزه‏اش نمى‏گرداند،

و براى او عذاب دردناکى خواهد بود.

 

               

منبع : فلاح السائل و نجاح المسائل ص 22، ادب حضور ص 62 


[ چهارشنبه 92/2/18 ] [ 6:49 عصر ] [ محسن ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

و من قصد کردم که به نماز بایستم ؛ خواستم که قامت ببندم ؛ در حالی که دستانم را نزدیک صورتم آورده بودم گفتم ؛ پروردگارا ، توبه میکنم از گناه و کفر ؛ و پناه می برم به تو ، و نیت می کنم که دیگر با تو بیعت نشکنم ؛ قربتاً الی الله ؛ و با آوردن نام نامیت شروع کردم به عشق بازی با تو ؛ بسم الله الرحمن الرحیم ؛ الحمدلله رب العالمین ؛ الرحمن الرحیم ؛ ملک یوم الدین …در آن وادی من بودم و تو ؛ تو بودی و من ، سبکبال پر می کشیدم به سوی تو ؛به انتهای بودن ؛ و سیر می کردم در آسمان آبی عشقت وچه زیبا بود این سیر کردن ........... . ولله الحمد و لله الشکر
آرشیو مطالب
امکانات وب